søndag den 25. august 2013

Hemmeligheden afsløres i dag.


Intet er givet ej heller livet. DET må være læringen med livet.

Jeg ved ikke, hvem, der har fundet på den sætning, men smuk er den da og egner sig godt til mit indlæg her på denne flotte solskinsdag.

For en af mine hemmeligheder, som jeg vil afsløre i dag, er som følger:

Når vi gør noget godt for andre, bliver vi glade. Det er god stil og en win-win situation. Måske jeg skulle skrive jeg og ikke vi, men mon ikke, at I, der læser dette har samme holdning eller !!!

Jeg oplever, at når jeg gør noget godt for andre, udfører en kærlig og opmærksom gestus, giver et venligt ord med på vejen, giver en kompliment, er nærværende i kontakten, så modtageren føler sig godt tilpas, så sker der noget.

Så er det ikke kun modtageren, det gør godt for, det gør også godt for mig. Der sker ganske enkelt en kemisk reaktion i krop og sind.

Lykkehormoner og glædeshormoner sender små signaler af boblende fryd rundt i systemet. Den indre glædesmuskel trænes og udstrålingen vokser.

Jeg er nu en gang mere glad i låget, når jeg er sammen med mennesker, der giver energi i stedet for det modsatte, hvor jeg bliver drænet fuldstændig.

Men, men og atter men. Det lyder jo let som en leg og det er det jo ikke altid alligevel, så langt fra endda  - i hvert tilfælde for mig.

Min glædeskonto er den konto, der gver absolut den bedste rente, så den vil jeg satse på, når der igen forekommer overtræk på bekymringskontoen.

Det er jo ret simpelt - jo mere jeg sætter ind på glædeskontoen, jo højere bliver renten og jo større bliver udbyttet.

Så min hemmeligehd i dag er faktisk ikke så hemmelig endda eller kompliceret eller umulig at opnå.

Og dog, for jeg skal jo HUSKE det hver dag og det kan til tider være noget af en udfordring, dog ikke så meget i dag.

For jeg har taget et valg og besluttet at dagen i dag skal være en god dag uanset hvad.

Så til jer derude.

Vær venlig, gør godt for andre, så gør du godt for dig selv og SÅ er alle glade.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar