torsdag den 29. august 2013

Valg - valg og atter valg.

"Either you lead or are being lead" citat slut.

Det er et valg.

Hver dag er en ny dag og den er fyldt med valg. Hvilken vej skal jeg gå og hvor skal jeg gå hen og er der mon en genvej, der er nemmere at tage.

Sådan kunne jeg blive ved.

Alt hvad jeg foretager mig handler i virkeligheden om mine helt egne valg. Selvfølgelig tænker jeg ikke over det hele tiden, for ofte gør jeg bare, det jeg gør, fordi det er jeg opdraget til, det er en del af mig. 

Det er nu en gang sådan min adfærd er.

Men lige nu, hvor jeg har min opmærksomhed på, hvilke valg jeg foretager, hvordan og hvorfor, så går det op for mig, at jeg i virkeligheden bærer en stor del af ansvaret selv. Nåååå nej, HELE ansvaret for, hvordan jeg forvalter mit eget liv.

Det er gået op for mig, hvor meget jeg i virkeligheden ligger under for de normer, der er sat for, hvordan det er mest rigtigt at leve mit liv og så alligevel bliver jeg mere og mere bevidst om, jo ældre jeg bliver ( noget godt er der ved at blive ældre), at der er INGEN facitliste for, hvad og hvordan det er mest rigtigt at tage de rette valg, så længe det føles rigtigt for mig.

Alle har jo en mening om, hvodan det er bedst at leve andres liv. Tro mig. Men kun du/jeg ved, hvad der er bedst for os selv, hvis vi tør mærke efter. Det er DET, der er udfordringen, som jeg ser det.

Håber ikke det lyder som volapyk.

Jeg er meget inspireret af at forsøge at leve mit liv mere med at følge min intuition og foretage de valg, der kommer af at følge min mavefornemmelse,fremfor at tage mine valg drevet af rationel handling.

Bevares vi lever i en tid, hvor vi bliver målt og vejet på effektivitet, performance og hvad duer jeg til.

Men de mennesker, der er nærværende, mærker efter, reflekterer og følger deres mavefornemmelse er nu en gang mere autentiske og inspirerende for mig  at omgive mig med og DET øver jeg mig på for tiden selv at blive endnu bedre til.

Jeg kender nogle "derude" som fylder mig med livsglæde og nærvær og dem vælger JEG at omgive mig med.

Jeg øver mig på ikke at omgive mig med såkaldte energityve, der dræner mig fuldstændig for energi.

I kender det sikkert fra jeres eget liv, når I møder en sådan på jeres vej og bliver påvirket af dårlige vibrationer og ydermere lader jer rive med. Hold op hvor er det spild af energi og igen et valg IKKE at hoppe med på det.

Jeg må gang på gang huske mig selv på, at det jeg fokuserer på, kommer til at fylde, så IND med positiv energi og UD med negativ energi. DET er også et valg.

Det er straks værre, når jeg egenhændigt står med et valg om eksempelvis at mærke smerten, som føles som en kæmpe tsunami, der bare river alt med sig og er så ødelæggende i stedet for at slå koldt vand i blodet, trække vejret og betragte smerten som en gave, jeg skal lære noget af og som ikke skal byttes. Det er igen et valg, hvordan jeg vil forvalte mine udfordringer.

Det kræver øvelse og øvelse gør mester.

Heldigvis er jeg i bund og grund et menneske med et positivt livssyn og lyst til at mærke livet, så jeg vil øve mig endnu mere i at foretage valg, der gør godt for mig.

Det er derfor jeg vælger at løbe DHL stafetten i dag med mine skønne kollegaer, ikke fordi jeg som sådan har lyst, men fordi jeg ved, at det er godt for mig.

Håber I er blevet inspireret til at tænke over jeres valg.





2 kommentarer:

  1. Jeg kender nogle "derude" som fylder mig med livsglæde og nærvær og dem vælger JEG at omgive mig med.

    Sådan een skal du være sammen med imorgen, tror jeg :-)

    Sej, ærlig og oprigtigt indlæg, Connie...

    SvarSlet
  2. :-) ja, det ved vi hun skal. Hilsen de to 7´er. C & C

    SvarSlet