mandag den 16. september 2013

Ordenes magt og magi.

At blive ældre er som at bestige et bjerg. Du bliver nok lidt forpustet, men du får en langt bedre udsigt. citat slut.

Hver gang jeg bruger ord, skaber jeg en fantasi - forestilling - billeder. Kald det hvad du vil. 

Jeg skaber følelser, jeg bygger op. Jeg bryder ned. Jeg ødelægger. Jeg deler. Jeg sårer, jeg elsker og DET gør DU også. Det gør vi alle hver evig eneste dag, når vi åbner munden og vil formidle noget.

Vores ord, dine og mine ord skaber forbindelse til vores, dit og mit indre.
OG hvert eneste ord skaber vidt forskellige oplevelser i os hver især.

 Nogle gange bliver jeg ramt, ked af det, sårbar og vred og andre gange bliver jeg opløftet, glad og ja nærmest lykkelig.

Og det gør DU forhåbentlig også.

Jeg kan af gode grunde ikke tage ansvar for , hvordan mine ord bliver opfattet. MEN jeg kan tage ansvar for, hvordan jeg anvender og formidler mine ord og hvordan jeg lægger trykket og jeg kan beslutte mig for at bruge mine ord med venlighed, forståelse, empati, indsigt og rummelighed og aller vigtigst med kærlighed.

Bevares der ryger af og til nogle finker af fadet, når bægeret er fyldt og overskuddet ikke er til at finde.

 MEN jeg har da lov til at øve mig på ikke at lade temperamentet løbe af med mig, for det er i de færreste tilfælde, at det kan betale sig at tale med meget store bogstaver.

Jeg har derfor taget et valg og besluttet mig for at PRØVE at gøre mig umage og bruge mine ord med omhu.

Hvad med dig, vil du også gøre et forsøg?

Du kan da tænke tanken om ikke andet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar