onsdag den 2. oktober 2013

At ville det gode liv.

Alle ønsker udvikling - kun få ønsker forandring. Citat slut.

Rigtig mange af os interesserer os i disse år for at dykke ned i vores indre, at finde ud af os selv, at blive klogere på os selv.

Jeg har slugt diverse selvudviklingsbøger, læst og læst og læst. Jeg har gået på diverse kurser og foredrag og gør det stadig og søgt hjælp, når det var tid til et grundigt eftersyn i hjerte og hoved.

Alt dette for at bringe mig selv tættere på sandheden om det at være menneske.

Men hvad er sandheden? Min sandhed eller din sandhed og findes der nogen sandhed?

Hvad nu hvis det hele BARE handler om at være med det, der allerede er?

Ja, jeg ved godt, at det er en gennemtygget sætning, men den holder i mit univers.

Hvad nu hvis jeg allerede har alt det, jeg skal bruge indeni mig og allerede er der, hvor jeg skal være?

Det er da noget af en tanke. 

Jeg tror ikke helt på, at jeg er der endnu, men jeg er godt på vej.

Der findes så mange etiketter på HVAD "det gode liv" er for en størrelse. 

Men måske jeg allerede er i "det gode liv" men bare ikke kan se skoven for bare træer og i anstrengelse for at komme videre til næste punkt på dagsordenen og et andet sted hen, måske fordi andre fortæller mig, at jeg skal gå et andet sted hen, hvad ved jeg, så "glemmer" jeg at mærke livet her og nu og nyde "det gode liv".

Se, det skal der gøres noget ved og ærligt talt, så er jeg da ved at komme efter det.

Jeg har på mange måder et fantastisk liv. Der skal bare lige justeres hist og pist.

Der er ALTID plads til forbedringer.

Ægteskab, kæreste, børn, venner, job, karriere og fritidsaktiviteter er alt det sjove i livet.

 Det er livets legeplads.

Det egentlige arbejde og vigtigste arbejde består i at finde sig selv og være den, JEG allerede er.

Det er jeg nu overbevist om, er "det gode liv liv" for mig. 

For har jeg fundet mig selv, så er alt det andet på livets legeplads det rigtige valg for mig.

At finde "det gode liv" kommer altså KUN af viljen til VIRKELIG at ville, at være disciplineret og passioneret omkring rejsen fra mit hoved til mit aller inderste.

God rejselyst til jer derude.

Håber jeg med mine betragtninger om "det gode liv" kan inspirere dig til at opnå det, der er det "gode liv for dig".

Det er da værd at tænke over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar