lørdag den 2. november 2013

Nydelse.

En af vejene indtil hjertets kilde går gennem nydelse - er der nogle der siger - og det TROR jeg på.

Desværre ligger det lidt i luften, at NYDELSE er syndigt og forkert, at jeg skal yde før jeg må nyde, at jeg skal arbejde hårdt for at retfærdiggøre belønningen i form af nydelse og dernæst "fortjene" det! 

Og dette hvis jeg altså ikke har lavet for mange "fejl" undervejs, så belønningen ikke kommer andet steds fra.

Så er det, at jeg ender med at være drevet af en form for angst.

Angst for ikke at være god nok,
Angst for Ikke at slå til.
Angst for noget nyt.
Angst for ikke at performe godt nok på jobbet.
Angst for ikke at være en god partner og en god ven/veninde.
Angst for det allervigtigste IKKE at være en god nok mor.

Det er jo noget sludder.

Det er sådan også jeg HAR opfattet tingene. DET gør jeg ikke mere.( eller lad mig nu være ærlig, jeg forsøger ikke at gøre det mere. Det lykkes ikke altid).

Tænk hvis livet i bund og grund handlede om, at jeg er sat i verden for at opleve nydelse, glæde, skønhed, fællesskab og kærlighed OG intet andet.

Ikke noget rigtigt og forkert, ikke noget SKAL og BURDE men en simpel glæde over livet og de dejlige mennesker jeg oftest omgiver med.

Inspireret af et fantastisk kurrsusforløb som netop går ud på denne tankegang, så bliver dagen fyldt med væsentlig mere positiv tilgang til livet end hvis jeg fokuserer på pligt, pligt og atter pligt og ikke husker at nyde livet også og gerne nyde før jeg yder.

Det pudsige ved livsglæde er, at når jeg fylder mit glas med nydelse og glæde, så ender det med, at det flyder over og spreder sig og min glæde og nydelse smitter af på mine omgivelser.

En ny dag er begyndt.

Jeg vil fylde min med glæde og nydelse OGSÅ selvom jeg er realistisk nok til at vide, at der altid vil være udfordringer på min vej, som også kræver deres opmærksomhed.

Jeg har et valg om hvordan jeg vil gribe min dag an.

Hvad med dig? Husker du at nyde.

Prøv det og ha en fantastisk nydelsesfuld dag fyldt med glæde.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar